29 Mart 2010 Pazartesi

Serseri Mayınlar / Ferzan Özpetek

En büyük teyzemi iki ay önce kaybettim. Kendisinin enteresan bir özelliği vardı. İleri yaşına rağmen sürekli kütüphanesinde bulunan dört kitabı okur, başka kitap da okumazdı. Bu kitaplar kalın, nehir roman denilen tarzda kitaplardı. Çok başka roman okuması için çalıştım,beceremedim. Teyzem okuma zevkinden çok memnundu. Ferzan Özpetek de dönüyor dolaşıyor aynı konulara geliyor. Herhalde Özpetek de film zevkinden çok memnun, değişiklik yapmayı düşünmüyor.

Lecce'de makarna üreticisi bir ailede konuğuz bu sefer. Roma'da sözde işletme okuyan ama aslında edebiyat okumuş yazar adayı Tomasso artık gerçekleri ailesine söylemeye kararlıdır. En önemli gerçek eşcinsel oluşudur. Ama ağabey Antonio erken davranır, eşcinsel olduğunu açıklar. Evden kovulur. Baba kalp krizi geçirir . Tomasso durumunu açıklayamaz, çünkü o da eşcinselim dese baba kesin ölecektir. Çaresiz işlerin başına geçer. Evde aslında kayınbiraderine olan aşkını unutamamış bir büyükkanne, geceleri odasına erkek alan bir teyze de bulunmaktadır. Bir de ne olduğunu tam olarak anlayamadığımız ortağın kızı Alba ortada dolaşır. Bu arada eve ziyarete gelen diğer gaylerde acaip şematize bir biçimde boy gösterirler. Film bayıltıcı diyaloglar ve de arka planda insanın içini hun eden bir müzik eşliğinde devam eder gider. Sanal alemde bile artık çok boyutlu olan karakterler Özpetek'in senaryosunda tek boyutlu olmanın keyfini çıkarır ve de serilir de serilirler . Seyirciye bu arada havale gelir. Çünkü uzun zamandır bu kadar sıkıcı bir film seyretmemiştir. Neyse finalde Sezen Aksu imdada yetişir, sinirleri teskin eder.

Yurt dışında yaşayan yönetmenlerimizden Ferhan Özpetek ismini ilk olarak Hamam ile duyurmuştu. Doğrusu ben Hamam'ı o kadar sevmemiştim. Harem Suare de pek beklediğimi vermedi. Cahil Periler ile Özpetek bizi yürekten yakaladı. Sonra, kendisi gibi yurt dışında yaşayan yönetmen Fatih Akın her yeni filmiyle bizleri fethederken ve de Yaşamın Kıyısında ile doruğa ulaşırken, Özpetek sürekli bizi hayal kırıklığına uğrattı. Serseri Mayınlar ise hayal kırıklığının doruğu bence. Son derece demode bir sinema dili ile bayıltıyor Özpetek.

Bu filmi muhakkak kaçırın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder