30 Nisan 2010 Cuma

PİOLA / OLİVİA'S PİZZERİA

İstanbul'da son zamanlarda bir çok pizzacı açılmaya başladı. Biliyorsunuz pizza benim en sevdiğim damak tadlarından biri. Hele bir de güzel bir kırmızı şarap olursa yanında. Dolayısı ile açılan pizzacıları takip etmeye çalışıyorum. Semih Kaptanoğlu'nun 'Bal'ı bir anda çok az sinemada gösterilmeye başlanınca ben de kendimi Astoria'da buldum ve çıkışta Yıldız Posta Caddesinde Point Hotel'in altında açılan PİOLA'ya gitmeye karar verdim. Piola'nın geçmişi 23 yıl geriye Treviso'lu iki kardeşin açtığı lokantaya dayanıyor. Daha sonra zincirleşmiş ABD, Brezilya, Arjantin, Şili ve Meksika'da konumlanmışlar. Avrupa'da ise İtalya'dan sonra ikinci durakları İstanbul.

Piola hoş, ferah bir dekorasyona sahip. Sizi güleryüzlü insanlar karşılıyor. Servis iyi. Ben genellikle ilk gittiğim yerde hem karşılaştırma yapabileyim hem de damak tadını tam olarak algılayayım diye az malzemeli basit pizza seçerim. Burada da öyle yaptım. Porçini mantarlı pizzamı ve tabii kırmızı şarabımı ısmarladım. Heyecanlı bekleyişim hüsranla sonuçlandı. Bence Piola zahmet edip buralara gelmeseydi. En sıradan pizzacıda yediğiniz pizzadan hiç farkı yoktu önüme gelen pizzanın.Porçini mantarları ise az sayıda olarak koca pizzanın üstüne seyrek olarak
yerleşmişlerdi ve hiç tadları alınmıyordu. Ucuz olmayan bu lokantaya bir daha gelmeyeceğimi kesinleştirmiş olarak çıktım.

Öte yandan Levent'te açılmış olan , iddiasız bir mahalle pizzacısını andıran Olivia's Pizzeria ise olağanüstü pizzası ile tam not aldı. Olivia, Carlo Petrini tarafından kurulan , Slow Food hareketine dahil. Adından da anlaşılacağı gibi Slow Food Fast Food karşıtı. Olivia's Pizzeria D.O.C pizza yapıyor. D.O.C 1998 senesinde İtalyan Hükümetinin Pizzayı resmi yemek kabul edip verdiği statünün adı. Denominazione di Origine Controllata anlamında ve otantik napoliten pizzayı üretmek için gerekli metod ve kanunen izin verilen malzemeleri belirliyor. Benim seçtiğim pizza tam bir lezzet abidesiydi. Yakın bir zaman içinde tüm pizzalarını deneyeceğime şüphem yok. Acaip bir şölen Olivia's pizzeria. Evlere servis yapıyorlar. (Olivia Hürriyet'in seçtiği en iyi pizzacılar listesinde en üstlerde yer aldı).

2 yorum:

  1. İstanbul'da Olivia's ın üzerine pizza tanımam...daha iyisini yemedim...Adam gibi pizza yemek istiyorsanız kesinlikle tercihiniz Olivia's pizzeria olmalı...

    YanıtlaSil
  2. Sadece pizzaları değil, makarna ve enginarlı ıspanaklı başlangıçları da inanılmaz... tavsiye ederim...

    YanıtlaSil