15 Aralık 2010 Çarşamba

Marat Sade / Surname 2010

Bu sene tiyatro sezonu pek parlak başlamadı. Açılışı Surname 2010 ile yaptım. Daha önce de yazdığım gibi Yiğit Sertdemir benim çok takdir ettiğim bir oyun yazarımız. Hemen hemen tüm oyunlarını seyrettim ve de çoğundan övgü ile söz ettim. Bu sene ise çok değişik bir proje geliştirmiş ve de çok başarılı masklarla keyifli bir gösteri hazırlamış. Şehir Tiyatrolarının olanakları ile birleşince gösteri hak ettiği görkeme kavuşuyor (daha da iyi olabilir). Ama bu bir tiyatro değil. Başka birşey. Dolayısı ile bende hayal kırıklığı yarattı. Bence Surname 2010 ivedilikle Şehir Tiyatrosunun diğer oyunları arasından çıkarılmalı ve tamamen bağımsız bir gösteri olarak tanımlanmalı.

Marat Sade hepimizin bildiği, Türkiye'de oynanmış, tiyatro edebiyatının çok iyi oyunlarından biridir. Şehir Tiyatroları bu sefer oyunu Ragıp Duran'a emanet etmiş. Ortaya tamamen içi boşalmış bir süper prodüksiyon çıkmış. Fazla yazmak istemiyorum. Ama bu oyunu Marat Sade değil, Marat Sade Jıngıl diye adlandırmak daha doğru olur kanısındayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder