30 Ocak 2011 Pazar

SUR OCAKBAŞI / FATİH KADINLAR PAZARI

Herkes Cipriani'den bahsediyor. Son zamanlarda Cipriani gastronomi gündemine oturdu. Ben de geçen hafta Vedat Milor'da yaklaşık üç sene önce okuduğum ve de bir türlü gitmediğim Sur Ocakbaşı'na gittim. Cipriani'ye gelecek sene ne olur bilemem ama Sur Ocakbaşı herhalde yıllarca gündemde kalacak.

Sur Fatih'te Kadınlar Pazarı'nda. İddiasız, kağıtların üzerinde yemek yediğiniz bir yer. Biz gittiğimizde oldukça kalabalıktı (cumartesi öğleden sonra). Damak tadını bilen çok insan var şehrimizde. Sur'un enleri Çiğ Köfte, Sac Tava, Perde Pilavı ve de Sur Tatlısı. Ben özellikle Sac Tava'ya ve Tatlıya bittim. Sac Tava'yı elinizde pideniz, tavadan bandıra bandıra yiyorsunuz. Enfes kuzu eti ağzınızda dağılıyor. Uzun yıllar bu kadar çıldırtıcı bir şey yememiştim. Bitmesin diye dua ediyorsunuz. Sur Tatlı ise babaanneden kalma bir tatlı. Dışı irmik içi özel Maraş'tan gelen dondurma. Başka yerlerde yediğiniz (Tike gibi) irmik-dondurma tatlılarına benzemiyor. Olağanüstü. Tam bir damak şımartıcı. Perde Pilavı ise Karacadağ pirincinden yapılıyor. Oldukça iyi. Çiğ Köfte ise harika.

Bu çıldırtıcı tatların toplamına(iki kişi için) ödediğiniz para Cipriani'de bir tabak yemeğe ödediğinizin yarısı. Muhakkak gidin.

Kadınlar Pazarı balcı ve peynirci dükkanları ile dolu. Her türlü bal ( Pervari, Anzer gibi) bulunuyor. Uğramayı ihmal etmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder